تبلیغ دینی درفضای وب
بسم الله النّور
امر تبلیغ از امور حساس و مهم حوزه های علمیه است و دارای منزلتی بالا می باشد، و افرادی که عهده دار این وظیفه مهم هستند می بایست شرایط لازم را دارا باشند. امر تبلیغ در زمان کنونی منحصر در سخنرانی و منبر نمی باشد و تبلیغ در فضای مجازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.
فناوری اطلاعاتی و ارتباطی ، جامعه اطلاعاتی را تشکیل داده و این فضا جامعه را به سوی ساختاری دانش بنیان پیش می برد و تمام ساحت های حیات بشری را دچار تحولات عمیق کمی و کیفی ساخته است. فرصتهای مضاعفی برای همه مردم پدید آمده است که می توانند از فضای مجازی بهره کافی را ببرند. البته در کنار این فرصت ها، تهدید های امنیتی و اجتماعی و فرهنگی گسترش پیدا کرده است.از جمله جنگ سایبری و ورود اطلاعات خلاف اخلاق و…. . همه این تهدید ها، در فضای مجازی لزوم رسیدگی جدی به این فضای جدید را نشان می دهد که تأسیس شورای عالی فضای مجازی از سوی رهبر فرزانه انقلاب هم در این راستا صورت گرفته است. در این وبلاگ سعی می کنیم بحث تبلیغ در فضای مجازی را تبیین نموده و مراحل، مشکلات و پیشنهادات را در این رابطه ارائه نماییم. ضمناً از رهنمودهای بزرگان خصوصاً مقام معظم رهبری “مد ظله العالی” نهایت استفاده را نموده و بر مبنای همان رهنمودها، امیدواریم بتوانیم راهکارهای مناسب را ارائه دهیم.
فضای وب چیست؟
فضای وب، در اصل فضای تخصیص داده شده به هر سایت درون هارد یک سرور در اینترنت است. ما می توانیم مطالب ، عکس ها و یا هر چیز مورد علاقه خود را درون این فضا قرار دهیم. این فضا شبیه فضای هارد کامپیوتر ماست با این تفاوت که این هارد در اینترنت قرار دارد و همیشه و در تمام طول روز در تمامی نقاط جهان قابل دسترسی است.
مقام معظم رهبری در رابطه با تبلیغ می فرمایند:
نخستین موضوع ضروری در امر ارشاد مردم ، رعایت و به کارگیری اخلاق است . مبلغ باید روی بازدهی فعالیتهای تبلیغی خود و ماحصل کارش بیندیشد ، فکر کند که هدف از تبلیغ چیست و او چه هدفی را دنبال می کند.
ادامه دارد…